Rogers

Opdracht
Op de ‘Dag van de Technologie’ wou Rogers zijn nieuwe bedrijfssite in Evergem in gebruik nemen. Alles moest voor die dag tot in de puntjes worden verzorgd. Claerhout nv Communicatiehuis werd aangesproken om de inkomhal aan te kleden als commerciële ruimte.
Deze binnenaankleding situeert zich op het ‘medio’ communicatieniveau en verduidelijkt het bedrijfsgebeuren. Elke leverancier, klant of andere bezoeker moet meteen zien, voelen en weten waarvoor het bedrijf staat.

Analyse
De missie van Rogers luidt als volgt: “We offer specialty materials that enable the succes of your products and let you focus your energy on other important issues.” Om deze boodschap uit te dragen, vertrokken we van een routing, gevolgd door een visueel onderzoek van de omgeving en een analyse van de gewenste informatie. Dit gebeurde in functie van een uitgekiende, stijlvolle aankleding en een optimale exploitatie van de totale ruimte.

Concept
Een eerste visie op het project werd schetsmatig uitgevoerd en voorgesteld. De identiteit van Rogers kreeg visueel vorm op drie niveaus: de lokalisatie, de producttoepassingen en de producten zelf. In een volgende fase werd het schetsmatige concept uitgewerkt in verschillende dimensies, namelijk vanuit een twee-, drie- en multidimensionale vormgeving.

Uitvoering
Verschillende divisies van het Communicatiehuis leverden hun bijdrage aan het totaalconcept. Onze afdeling fotografie verzorgde alle productshots. De divisie Premedia zorgde voor de verdere verwerking van alle verzamelde informatie en stond tevens in voor lay-out en creatieve beeldbewerking. De afdeling New Media toverde de beelden om tot een multimediale presentatie. In- en outdoor signalisatie tenslotte verwerkte alles tot tastbare materialen, klaar voor de plaatsing.

Plaatsing
Tot de verantwoordelijkheid van de divisie In- en outdoor signalisatie behoort ook de plaatsing, hier de naadloze aankleding van de inkomhal. Dit titanenwerk werd in een tijdsspanne van slechts twee dagen gerealiseerd.