Navigeren door complexe omgevingen kan een uitdaging zijn voor bezoekers en klanten. Wij ontwikkelen een doordachte wayfinding, waardoor een vlotte circulatie en verbeterde klantenervaring worden gegarandeerd..
We ontwerpen, produceren en voeren uit, van A tot Z.
Voordelen van wayfinding
- Oriëntatie en navigatie vereenvoudigen: Wayfinding maakt het gemakkelijker voor mensen om te begrijpen waar ze zijn en hoe ze zich kunnen verplaatsen naar hun eindbestemming.
- Meer efficiëntie op het (werk)terrein: Bespaar kostbare tijd voor uw bezoekers en medewerkers door een heldere en intuïtieve wayfinding of bewegwijzering aan te bieden.
- Verbetert de gebruikerservaring: Goede wayfinding draagt bij aan een positieve ervaring voor bezoekers, klanten of gebruikers in een omgeving. Voorkom frustratie en stress door een duidelijke bewegwijzering te bieden.
- Een betere toegankelijkheid: Een duidelijke wayfinding zorg ervoor dat de omgeving toegankelijk is voor iedereen, ongeacht geslacht, leeftijd, cultuur of capaciteiten, inclusief mensen met beperkte mobiliteit.
Wayfinding en branding gaan hand in hand
Branded wayfinding gebruikt strategische ontwerpelementen om de identiteit van uw merk te versterken en tegelijkertijd gebruikers (op een cognitieve manier) te helpen met navigatie en oriëntatie binnen een ruimte of omgeving.
Zo brengt u mensen niet alleen op een zelfverzekerde manier op hun bestemming, tegelijkertijd brengt u ook de cultuur en waarden over die uw merk, onderneming of organisatie uniek maken.
Vraag onze GRATIS whitepaper aan: “Wayfinding en branding voor gebouwen en omgeving".
Meer dan 70 pagina’s boordevol tips en inzichten voor een perfect samengaan van wayfinding, signalisatie en corporate branding.
- Het belang van wayfinding voor gebouwen en omgeving
- Tips en inzichten voor een succesvolle wayfinding en bewegwijzering
- Het ultieme stappenplan voor de implementatie
Hoe gaan we te werk bij wayfinding?
- Ruimteanalyse en inventarisatie:
We voeren een grondige analyse uit van de fysieke omgeving. Dit omvat het bestuderen van plattegronden, routes, in- en uitgangen, belangrijke locaties en eventuele obstakels.
- Uitwerken van een circulatieplan:
Vanuit een helikopterview worden de verschillende circulatiestromen - van buiten naar binnen en visa versa - in kaart gebracht op het circulatieplan. We bepalen waar de landmarks (duidelijke herkenningspunten) komen op het traject.
- Bepalen van de wayfinding methodiek:
De wayfinding methodiek omvat een reeks methoden en technieken om de behoeften van gebruikers te identificeren, de ruimte te evalueren en effectieve oplossingen te ontwerpen voor een betere wayfinding-ervaring.
- Bepalen van de signalisatiedragers:
We vertalen de methodiek naar de meest geschikte vormen en dragers om informatie en aanwijzingen te communiceren aan gebruikers. We bepalen de cognitieve sign voor invulling van de landmarks. En er wordt een bibliotheek samengesteld van de verschillende types signalisatiedragers.
- Inventarisatie (op plan) van de signalisatiedragers:
Voor elke geïdentificeerde locatie wordt bepaal welk type signalisatiedrager het meest geschikt is. Dit proces omvat het identificeren en plaatsen van de verschillende types signalisatie op het plattegrond.
- Concept en grafische vertaling:
Op basis van de merkrichtlijnen van het bedrijf of de organisatie wordt een grafisch concept voor de sign uitgewerkt. Alle richtlijnen worden nauwgezet gevolgd om consistentie te garanderen.
- Productie en plaatsing:
Graag sleutel-op-de-deur? Geen probleem! Dan verzorgen wij ook de productie in ons eigen atelier en de plaatsing op locatie. Onze jarenlange ervaring en expertise is een meerwaarde voor zowel kleine als grote signalisatieprojecten.